söndag, februari 05, 2006

Fler stämplar i passet

Nu ar vi i Nicaragua. I San Juan del Sur som ar en liten kustby ett par mil utanfor Managua. Ett paradis. Det ar varmt, valdigt varmt, det ar fuktigt, solen skiner, vi har druckigt ol pa uteservering och legat pa stranden. Allt ar i pastellfarger.

Vi lamnade San Jose i morse, lyckades undvika lurendrejarna pa bussstationen och faktiskt betala ratt pris for ratt buss. Min spanska gar utmarkt. Vi har akt skumpig buss genom vackra, vackra berg och dalar, palmer, regnskog. Vi har tagit oss igenom passkontrollen vid gransen. Det kanns att vi ar pa aventyr. Vi har kampat, svettats och forhandlat. Det har ar ingen vanlig charter. Precis, precis var jag behovde. Jag behover inte avslappning, jag behover utmaning, spanning och det far jag har.

Jag har sand over hela kroppen, haret ar stravt. Jag ar mycket mycket lycklig...

3 Comments:

At 2:06 fm, Anonymous Anonym said...

Grattis grattis grattis till nya jobbet! Och onskad fortsatt trevlig resa. Later underbart och jag ar avis.

 
At 3:31 em, Anonymous Anonym said...

Fan va' du skriver!!! Här får man valuta för pengarna... och en satans massa reslust!!!

 
At 12:45 fm, Blogger Maria said...

Jag skriver, jag skriver... Man blir tokkreativ av att vara utomlands... Tack for era kommentarer, jag laser dem!

 

Skicka en kommentar

<< Home