lördag, februari 04, 2006

Amsterdams flygplats

Jag bor i Goteborg. Marit bor i Stockholm. Alltsa skulle vi flyga fran varsitt hall, motas i Amsterdam och dar flyga gemensamt till San Jose.

Mitt plan ar naturligtvis forsenat. Innan landning ropar de ut i hogtalarna att vi som ska vidare till San Jose inte kommer hinna med planet utan ska uppsoka informationsdisken. Brilliant. Jag har adressen till vart bokade hotell, Marit kan ingen spanska. Att vi inte far komma till San Jose ihop ar en smarre katastrof.

Jag pratar med personalen. Planet kommer landa en kvart innan nasta lyfter.
"You`re not gonna make it", sager Mr Steward.

Brevid mig ar en tjej i tofs som ska till Boston. Vi bestammer oss for att vi visst ska hinna med vara plan.
"Jag kan vara hare", sager Tofsen.

Nar planet fortfarande rullar pa landningsbanan knapper vi upp sakerhetsbaltena och gar fram i gangen. Nar dorrarna oppnas sa springer vi. Allt vad vi har. 800-meterslopp genom gangar, skyltar, rullband och tax-free-shopar.

Klart jag hinner. Till och med min ryggsack hinner packas om till nya planet. Jag hoppas verkligen att Tofsen kom i tid till Boston ocksa.