torsdag, februari 02, 2006

Förändring

Jag har bytt jobb tidigare men ändå tar det så på krafterna. Det är väl förändringen. Borde börja frilansa så att jag vande mig. Hela anställningsproceduren gjorde mig matt. Alla intervjuer och tolkande. Nu när jag vet så släppte alltihop. Jag som längtat så efter förändring blev istället skakig. Kunde inte sova utan var tvungen att vandra runt i lägenheten klockan fyra på morgonen och dricka mjölk direkt ur paketet.

På jobbet började jag nästan gråta inför min chef. Min fantastiska chef har hela tiden vetat om att jag söker jobb och varit ett jättestöd. Nu jublade hon och gratulerade. Hon kommer finnas kvar som mentor åt mig. Jag har velat gå vidare den sista tiden och tyckt att allt kännts rätt segt. Men nu när jag ska lämna blir jag nostalgisk. Jag har lagt ner så mycket engagemang i det jobbet och jag kommer sakna det. Det fula förortstorget, mannnen som säljer frukt utanför, mitt kontor, Birgit, Inga, Kerstin och alla de andra. Men jag vill vidare och måste det. Och det kommer att bli bra.